Birthday and much more!

24 januari 2014 - Newcastle, Australië

16 januari 2014. Vandaag word ik 24 jaar, wat vliegt de tijd toch! En jep ook vandaag moesten we tot 12u gaan werken.. We gingen wel naar een andere plaats. We moesten langs de Cotter Dam de nieuwe boompjes die in oktober gepland waren water geven. De 41 graden vielen dus nog wel een beetje mee met al dat water :D! Thuis gaan lunchen en dan terug naar de rivier gereden om er te gaan zwemmen in de namiddag! Onze "captain" ging met zijn eigen auto rijden. De rit was zo grappig, de zetels, het stuur en de gordel waren bekleed met blauw "schapenwol" (wat volgens hem echt HEEL duur is :D). De Franse jongen wist echt niet wat hij moest zeggen en zei dan maar "Oh, it's so.... nice to touch!" Hahahaha, we kwamen niet meer bij van het lachen en de "captain" voelde zich niet echt op zijn gemak :D! Hij is dan ook een beetje speciaal en raar, zoals vele mensen hier in Canberra! Aangekomen aan de rivier konden we niet wachten om er in te springen, alle afkoeling was welkom! Man dat deed deugd. Aan de rivier was er een koord om in het water te zwieren (sorry, ik weet de naam niet), was best wel eng! Lise (Frans meisje) is hiermee heel hard gevallen. Ze vergat haar benen op te trekken en is helemaal naar beneden getuimeld :D. Het was zo erg, maar zo grappig! We hebben ons kapot gelachen achteraf!! Tegen 18u zijn we dan terug naar huis gekeerd. Ons allemaal gedoucht, nog gebeld met het thuisfront en nadien avondeten gemaakt. Het was een mix van alles wat we nog hadden in huis. Justin de Koreaanse jongen ging omelet met kaas maken, op een heel speciale wijze dan wel :D (foto). Toen alles klaar was verraste ze mij aan tafel met een zelfgemaakte muffin en een fles champagne, zo lief! Ze hadden ook ballonnen geblazen en Lise had een tekening gemaakt voor mijn verjaardag, echt heel mooi! Ik heb ook voor de eerste keer met de auto gereden (cadeautje van Arthur :D) zo vreemd om alles te doen op de baan wat in België niet mag, haha! S'avonds deden we een klein feestje voor mijn verjaardag. Ze hadden Tequila gekocht en mijn Porto-tijden kwamen spontaan naar boven :D! S'nachts nog iets gaan drinken in de voetbalclub en om 2u was het hoge tijd om in ons bedje te kruipen! We hadden een leuke avond gehad en mijn verjaardag was geslaagd!!

Vrijdag 7.30u, opstaaaan :(! Jep Lise en ik moesten in de voormiddag nog gaan werken. Met een beetje hoofdpijn en een in de knoop liggende maag hebben we de 40 graden toch overleefd :D. Van de andere 4 moesten we in de ochtend afscheid nemen. 3 gingen naar Newcastle, waarvan we er 2 terugzien volgende week en Arthur zijn avontuur zat erop. Het afscheid na 1 week samen te leven was toch moeilijker dan gedacht, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Ook vandaag zijn we weer gaan werken aan de Cotter Dam, de plantjes hun dorst was gelest! In de namiddag hebben we heel het huis gepoetst en inkopen gaan doen (niet te doen met dit weer, omg) voor de nieuwkomers. Er waren 2 meisjes en 1 jongen onderweg naar ons huisje. Om 18u kwamen ze aan, 2 Chinese meisjes en de jongen was van Zwitserland (niet mis :D)! Wat gepraat en daarna samen avondeten gemaakt. De Chinezen waren niet echt actief en sociaal, mja. S'avonds naar de voetbalclub geweest om hen het systeem van de WiFi uit te leggen en onze avond zat er weeral op :D.

Zaterdag lang kunnen slapen, deed nog eens deugd! Tegen de middag zijn we dan met 3 (Lise, Florian en ik) naar het zwembad gegaan, het werd weer 39 graden. Daar zijn we een hele namiddag gebleven, 25 baantjes van 50 meter getrokken (jep ik was trots op mezelf, haha) en ons "uitstapje" afgesloten met een Mc Flurry! Toen we thuis kwamen waren de 2 andere meisjes aan het koken voor ons, wat een verrassing :D. Rijst met roerei en tomaten en gegrilde worsten. Die worsten heeft Florian moeten redden aangezien het ineens begon te onweren (weliswaar voor een half uurtje, tropisch buike :D). S'avonds nog Uno gespeeld en Florian wat Nederlands geleerd.

Zondag ook weer goed uitgeslapen. Tegen de middag besloten we naar de Australian War Memorial te wandelen. Dit was echt het mooiste, grootste en interessantste museum dat ik ooit gezien heb. Het was zelfs gratis, we begrepen er niets van. Een aanrader voor iedereen, het was echt de moeite! We deden ook de gratis aangeboden toer met gids. Deze bleek echt wel heel lang te duren dus zijn we onderwegen ergens ontsnapt :D. Nadien hebben we de boulevard nog afgewandeld richting het meer om zo naar het centrum te gaan. Aangezien het al half 6 was en alles om 17u sluit was er niet veel meer te beleven :). Om half 7 kwamen we dan thuis aan en de 2 chineesjes waren hun eten aan het koken. Rijst, wortel en sla gekookt in 1 pot.. mmmm :D. We mochten proeven, maar voor ons was het niet echt een topper, het smaakte gewoon naar water. Ook deze avond was een pak frisser en regenachtig (weer net toen we onze kip buiten wilde bakken natuurlijk). S'avonds nog eventjes naar de voetbalclub geweest en dan ons bedje ingekropen.

Maandag 20 januari, 7u riiiiing! Onze 2de werkweek brak aan :(. We moesten weer hetzelfde als vorige week doen, boomschors aanbrengen rondom de boomstammen. Het was best vermoeiend maar de nieuwe mensen zijn vele leuker om mee te werken als de vorige (minder lui, minder zagen). Het ging best nog goed voorruit. Om te lunchen zijn we naar een berg gereden om er te genieten van een mooi uitzicht. Deze week gingen de temperaturen een pak minder zijn (26-33 graden), dus moesten we ook langer werken. Om 14.30u zijn we mogen stoppen. We hebben heel de namiddag en avond in de tuin gelegen. We hebben BBB gedaan, balletoefeningen,... We hebben ons kapot gelachen! Nadien gekookt, wraps met hamburgers. Is eens iets anders he :D. S'avonds nog wat filmpjes van Lise haar website bekeken, muziek beluisterd en veel gebabbeld.

Dinsdag was een verschrikkelijke ochtend. Ik had zo slecht geslapen en alles deed pijn. We gingen terug de geplante boompjes water geven. De locatie was super, op een berg in het wild tussen de schaapjes en de kangoeroes! We droegen netjes om al die irritante vliegjes van ons gezicht weg te houden. We vonden skeletten van verschillende dieren en er waren ook kleine ravijntjes te zien! Lise was een hele dag filmpjes aan het maken, we hebben goed gelachen en vooral veel Frans gesproken :D. Het was echt een leuke werkdag! Om half 4 waren we pas thuis en iedereen was doodop. S'avonds hebben we pizza gemaakt en nog een film gezien "Charlotte Grey", heel goed!

Woensdag was het weer vroeg ochtend en gingen we terug naar onze lieve boompjes :D. Mijn rugje en armpjes zien hier nogal af ze :D. Lise was thuisgebleven vanwege een geblokkeerde rug. We hebben het rustig aangedaan zodat iedereen tevreden bleef :D. Gelachen, gebabbeld, in de kruiwagen liggen rusten,... In de namiddag zijn we nog voor de laatste keer naar het centrum getrokken en zijn we het oude en nieuwe parlement gaan bezoeken, een paar parken en dan zijn we langs het meer terug naar huis gewandeld (2u lang :o)! Weer lekker gekookt (gegrilde kip/groenten in een curry/cocos saus met rijst!). Nog even naar de voetbalclub geweest en dan gaan slapen.

Donderdag 23 januari, onze (van Lise en mij) laatste werkdag in Canberra (stiekem toch een beetje blij, dat we hier na 2 weken kunnen vertrekken :))! We reden naar het Namadgi National Park om eens een ander werkje te doen. Er was een hele mooie heuvel/berg met een wandelpad in de wildernis. Onze taak was deze pad een beetje op te knappen. De plantjes bijknippen die over de pad hingen, kleine "gootjes" maken om het water te laten afdrijven aan de houten treden,... Onderwegen kwamen we enkele "look outs" tegen waar we een mooi uitzicht hadden en foto's konden trekken. Het was weer lekker warm geworden, dus zijn we om half 2 gestopt met werken. We waren bijna bovenaan berg! Nadat iedereen de "Cypress look out" had gepasseerd en we terug naar beneden wilde keren miste we 1 persoon (Belinda). Een oudere dame die als lokale vrijwilliger was meegekomen. Florian en ik zijn nog een groot stuk verder naar boven geklommen om haar te zoeken, zonder resultaat. De leider besloot om met zijn allen terug naar beneden te keren, misschien was ze zelf al teruggekeerd. Nope, ook daar was ze niet! Een gsm had ze niet bij dus moest er iemand terug naar boven om haar te gaan zoeken. Florian offerde zich op (aangezien de leider GEEN conditie heeft) en veranderde van kleding om terug de berg op te lopen. Hij vond haar aan de hoogste look out. Ze dacht dat we allemaal naar de top waren gewandeld :D (arm vrouwtje toch). Na een dik anderhalf uur kwamen ze beneden aan en was het al 4u geworden! Naar huis gekeerd, alles gewassen en onze bagage beginnen te pakken. Ook al koop ik niets, mijn kleren verdubbelen precies alleen maar :( (ik haat inpakken!). Uiteindelijk zijn we weer vrij laat gaan slapen, want het was onze laatste avond samen met de anderen.