Christmas and more.

28 december 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Merry Christmas!! De eerste dag dat ik me niet zo super voelde, deze dagen zijn moeilijker dan gedacht :). En jep ook dinsdag 24/12 hadden we les. De sfeer was zo stom, iedereen was moe, iedereen wilde bij hun familie zijn, niemand had zin in les.. Het moest verschrikkelijk geweest zijn voor de leerkracht om zo les te moeten geven :D. Eindelijk was de les gedaan! Het was een warme dag (voor mij toch :D), ik denk dat het in de zon zeker 23 graden was.. We zijn naar de bibliotheek geweest, het museum van Aziatische kunsten (kan hier echt niet ontbreken) en het grote stadhuis. Toen we de bus terug naar de residentie namen waren we werkelijk in shock, dit had ik nog nooit gezien. Achteraan in de bus waren ze gewoon drugs aan het dealen (wat hier dus ook doodnormaal is), jongens die op de vloer aan het spugen waren, elkaar aan het uitmaken waren, luid aan het zingen omdat ze zo onder de drugs waren, wauw!!  Daarna zijn we naar het Lafayette park geweest vlakbij onze residentie, we hadden zicht over de stad, de bergen en de kust. Heel de namiddag liggen chillen, boekjes gelezen en vooral genoten van het zonnetje! Nadien zijn we naar de winkel gegaan om wat lekkers te kopen voor s'avonds. Later eerst gaan eten en ons dan gesetteld met een filmpje en de versnaperingen. We hebben een leuke en gezellige avond gehad!

25 december, kerstdag. In de voormiddag heb ik tijdens het kerstfeestje met mijn TOP-familie geskyped. Sommige momenten waren heel moeilijk, maar daarna werd er weer goed gelachen. Wat mis ik ze allemaal toch zo hard!! Nadien kreeg ik van mijn kamergenootje een kerstkaartje, ze is echt zo lief voor mij. Ook van Camila heb ik een cadeautje gekregen, een reep chocolade en een mooi satijnen zakje met daarop een schilderij/tekening gemaakt door haar mama! Echt super mooi. In de namiddag zijn Camila en ik naar Mission en Castro geweest (ook wel de homobuurt genoemd) echt veel leven was er niet aangezien het een feestdag was. We hebben een mooie, lange wandeling gemaakt en genoten van de sfeer op kerstdag. Later besloten we nog naar Alamo Square te gaan, waar je de zonsondergang kon zien en ook de bekende Victoria huizen met een uitzicht over de stad! S'avonds in de residentie gegeten en ook weer een rustig avondje gehouden met een filmpje!!

Donderdag terug naar de Embassy, we kunnen beginnen aftellen!! We hadden terug Eliot als leerkracht. Eigenlijk is afwisseling nog niet zo slecht, want nu waren we Dave weer beu :D. Donderdag 26 december staat bekend voor immense kortingen hier in Amerika. De dag na kerstmis doen ze in veel winkels aan 75% korting! Hoge tijd om nog eens op cadeautjes jacht te gaan, deze keer dus echt niet voor mezelf ;). S'avonds hebben Camila en ik onze trip dat we graag zouden doen, wat uitgestippeld (Los Angeles & Las Vegas!!).

Vrijdag ochtend was het héél moeilijk om op te staan, had echt geen zin in les! S'middags onze auto gehuurd voor onze kleine "roadtrip", yay :D!  In de namiddag zijn we via China Town naar een bekende bibliotheek/boekenwinkel geweest. City Lights Booksellers & Publishers was de naam en je kon er echt heel veel, mooie boeken vinden! We hebben ook het 'Beat Museum' gedaan, hier kon je tijdschriften, boeken, gadgets, postcards,.. vinden van 100 jaar geleden. Ook de oude Playboys. S'avonds weer rustig een filmpje gekeken.

Gisteren vroeg moeten opstaan want we gingen een feestmaal maken voor de daklozen. We hadden ons ingeschreven om mee te helpen aan dit vrijwilligersproject. De maaltijd was een overheerlijke lasagne met appeltaart voor 400 mensen! Om 9u zijn we beginnen koken, ik moest teentjes look fijn snijden, man mijn handen gaan er nog een week naar ruiken denk ik. Camila deed de ajuin dus was een uur aan het snotteren, haha! We maakte grote schotels en sneden ze nadien in 14 stukken. Het was een hele leuke ervaring met super leuke en vooral vriendelijke mensen! Om 13u zijn we gestopt, nadien ben ik nog naar The University of San Francisco geweest. Had ik ook maar een school dat op een klein paleis leek met massa's palmbomen :o! Daarna naar de residentie gewandeld want het was te mooi weer om de bus te nemen.. S'avonds vroeg in mijn bedje gekropen want zondag zou een lange vermoeiende dag worden ;).

Doeii xx