Veel gelachen!

21 december 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Dinsdag weer naar de Embassy, er hing een mooie krans aan de inkom en aan de receptie stonden lekkere koekjes! We kregen een andere leerkracht deze week. Dave, vele beter dan de vorige! In de namiddag hebben we de Cable train toer gedaan, echt leuk. Het zijn kleine wagonnetjes die momenteel in kerst thema versierd zijn, zo schattig! Onderwegen zijn we afgestapt want we wilden graag de Lombard Street eens gaan bezoeken, deze straat staat bekend omdat ze heel kronkelig is! Spijtig genoeg waren er nu geen bloemen, dan had het helemaal af geweest. Daarna zijn we terug richting Fishermans Warf gewandeld, leuke winkeltjes gevonden! 1 winkel was echt de waanzin, al snoep dat je maar kan bedenken maar dan 5 á 10 keer zo groot :o, ja ik heb me heel hard moeten inhouden :D! We hebben ook gereserveerd in het Hard Rock café aan de baai voor nieuwjaarsavond, spannend! We hebben de avond afgesloten buiten op de Pier 39. Een chocolade milkshake, een kampvuur en in gezelschap van de kerstman, puur genieten!!

Woensdag weer naar de Embassy, haha ja het is soms moeilijk s'morgens ;). In de namiddag hebben we van alles aan het plannen geweest, tripjes dat we nog willen doen, wanneer we ze gaan doen,.. Ik ga nog niet zeggen wat want anders heb ik die dag niks meer te vertellen :D. Daarna nog vlug een shopke gaan doen. 70% korting & USA, nee dit is echt niet te weerstaan!! We hebben ook nog mogen genieten van een mooi dansspektakel in het Bloomingdale's shopping center. Dit projecteerden ze in de koepel, echt heel mooi. Ten slotte een top avond gehad met mijn kamergenote, veel gebabbeld, gelachen, Koreaans geleerd,..

Donderdag weer naar de Embassy, woehoee! In de namiddag zijn we weer gaan shoppen, ja ik weet het mama "weeral", maar van wie zou ik dat nu hebben :D! Toen we terug naar de residentie gingen hebben we echt iets vreemd gezien. Een oud mevrouwtje dat met ons de bus nam had een levend dier onder in haar winkel zak zitten :o. Ze probeerden altijd met de zak te schudden zodat het niet zou opvallen.. Wat het was, geen idee. Een kip, kat, hond,.. Ma zo erg!! Er zijn ook zo veel daklozen hier in San Francisco, niet normaal. Ze zitten overal, maar ze worden ook "verzorgd", er rijden heel de dag door wagens rond om hen voedsel, drank en een deken te geven. Een arm mens zou voor minder dakloos worden, nu komen ook alle daklozen van New York naar Californië omdat het hier vele warmer is. Toen ik aankwam op mijn kamer was er 1 grote puinhoop! Mijn kamergenote had van alles laten opsturen vanuit Korea, ze is knettergek! Eten, snacks (traditionele en meest populaire in Korea), kleding,.. De snacks zijn wel super lekker, heb er een paar gekregen :D. 'S avonds had de residentie iets georganiseerd om allemaal samen de kerstboom te versieren. Iedereen mocht tegen half 8 naar beneden komen om mee te genieten van veel lekkers! Er was muziek, een leuke sfeer, er werd gedanst en veel gelachen. We hebben ook cheers in het Japans geleerd, Kanpai! (Die rare foto's van Camila en mij ;)!) Het was echt een gezellige avond met iedereen samen!

Vrijdag moesten we maar 2 uurtjes naar de Embassy. We kregen als opdracht: maak een presentatie over iets wat je bezocht hebt in San Francisco. Palace of Fine Arts leek ons het perfecte onderwerp en moesten we nog gaan bezoeken, kwam dus goed uit! Wat opzoek werk gedaan, presentatie gemaakt, powerpoint in elkaar gestoken, wilden we het opslagen crashte de computer :o! ALLES waren we kwijt, ma echt alles. De computer verwijderd alles van de vorige gebruiker, man man. Terug opnieuw begonnen en om 11u waren we klaar :D. Uiteindelijk goed voorbereid naar het paleis vertrokken, dachten we ;). Camila had de weg en de bus opgezocht. We moesten 2 straten wandelen en dan kwamen we aan de busstop! Niet dus, lijn 10 was helemaal veranderd, we hebben gewandeld, 5 straten gedaan, gezocht, ons kapot gelachen... En daar was dan eindelijk busstop 10! Na 15 minuten beseften we dat deze bus eigenlijk helemaal niet naar het paleis ging, jongens toch we werden zot! Vlug ergens afgestapt waar we nog een andere bus konden nemen die wel naar het paleis ging. Opeens merkte we dat we uitgestapt waren in het "echte" downtown Chinatown, haha. Zo druk, zoveel marktjes, speciale gerechten, groeten, fruit, alles. En natuurlijk ook "10000" Aziaten wauw! Ook de brandweer zijn we er tegengekomen (foto voor m'n papaatje ;)). Onze tocht verder gezet en jawel dit met de juiste bus. 2u later kwamen we dan uiteindelijk aan, haha het was een toffe rit. We hebben geluncht op een bankje met zicht op het paleis en volop genoten van het zonnetje, zalig! Wat foto's genomen, het paleis gaan bekijken en daarna naar de Marina haven gewandeld.. Aangezien we dit al met onze fiets toer gezien hadden zijn we niet lang gebleven en hebben we de bus richting onze residentie genomen. Dit deden we in welgeteld 20 minuten, haha. Maar we hebben weer goed gelachen en veel moois gezien :p. Eigenlijk was dit de eerste keer dat we de residentie in het licht zagen met het thuiskomen (foto), best nog wel mooi. Wat gerust, gaan eten en s'avonds hadden we afgesproken om met zijn allen naar een piano bar "Jhonny Foleys Irish House" (foto) te gaan. De bar was echt geweldig, 2 piano's, 2 heren en 1 dame. Iedereen kon liedjes aanvragen via papiertjes en zij zongen en speelden het dan voor iedereen. De sfeer was super, iedereen was aan het dansen en aan het meezingen, een aanrader ;)!! Moe maar voldaan in ons bedje gekropen.

Doeii xxx