Laatste week cva in Newcastle.

7 februari 2014 - Sydney, Australië

Vrijdag 31 januari zijn we in een "regenwoud" moeten gaan werken. Ook hier moesten we de Lantana's gaan verwijderen. Het was een hele mooie omgeving! Er waren droge rivieren, veel skeletten, de grote rode mieren en heel venijnige muggen die gewoon door je kleding beten! Veel hebben we niet gewerkt aangezien de andere van de week ervoor heel goed hun best hadden gedaan :D. Na het werk moesten we afscheid nemen van Lise en Alex, was weer een minder leuk moment! Angela en ik besloten om nog naar het strand te gaan, onderwegen kwamen we Florian tegen met zijn backpack. We snapte er niets van aangezien iemand van de organisatie de nieuwe mensen aan het treinstation oppikt. Vlug terug naar huis gekeerd om hem binnen te laten en dan met zijn drieën naar het strand gegaan. S'avonds maakten we kennis met de 4 andere nieuwe mensen. 3 Japanse meisjes en 1 Duits meisje. Ze waren niet echt spraakzaam en heel verlegen. Florian, Angela en ik besloten dan maar iets te koken. Onze avond hebben we afgesloten met een bezoekje aan een hele goeie bar in Darby street "the 5 sawyers" en een bar aan de haven.

Zaterdag 1 februari, een nieuwe maand is aangebroken! We besloten om terug naar de Birubi Beach te gaan, deze keer om gewoon op het strand te gaan liggen en te gaan zwemmen in de zee. Toen we aan het wachten waren op de bus kwamen we tot de ontdekking dat we eigenlijk nog een uur meer moesten wachten (de bus kwam blijkbaar niet om het uur :D)! We besloten dan maar om zondag naar Birubi Beach te gaan en die dag naar Nobbys Beach. Helemaal terug gewandeld en na een klein uurtje waren we op het strand. Het was zo warm! Gezwommen, gezond en na 3,5u heel erg hard verbrand. Man man wat was me dat. 30+ smeren, kleding dragen maar de zon ging er gewoon los door! In de avond zijn we een klein feestje gaan bouwen, we hebben heel hard gelachen en ons super goed geamuseerd.

Zondag werd ik al redelijk vroeg wakker, maar we moesten toch de bus om 11.10u halen om naar Birubi Beach te gaan. Tot Florian opstond en me vertelde dat hij de verkeerde bus had opgezocht en we pas een bus om 12.40u hadden, man man :D. Uiteindelijk niet zo erg want we waren toch te hard verbrand van de vorige dag. Jessica kwam om 12u aan met de trein, ze kwam ons bezoeken in Newcastle. Het was weer puur genieten, het is er zo mooi! Om 17u de bus teruggenomen en toen we thuiskwamen hadden de andere meisjes gekookt. De Japanse meisjes hadden een super lekkere aardappelsla gemaakt!! S'avonds zijn we een avondje gaan internetten want anders kwam er van mijn blog niets in huis.

Maandag was het weer werken geblazen (dachten we). We moesten een anderhalf uur rijden en toen we er aankwamen viel er niet echt veel te doen. Na een anderhalf uur zijn we dan maar teruggekeerd :D. Nog vlug inkopen gaan doen en dan nog de Superbowl uitgekeken. Raar dat we het niet s'nachts moesten zien hier! In de namiddag zijn we het Scratchley Fort hier in Newcastle gaan bezoeken. Het was niet zo groot, maar wel heel bekend hier. We hadden weer een mooi uitzicht over de pier met het lichthuis, Nobbys Beach, de stad,... Nadien zijn we nog info gaan vragen om te surfen maar het was nogal duur, hopelijk in Melbourne of Sydney! Nog een kort strandje gedaan en dan naar huis gekeerd. Weer lekker gekookt en in de avond zijn we naar Cocomondé (bar, chocolaterie) geweest. Het beste wat ik tot nu toe in mijn leven geproefd heb, omg! Maar echt niet normaal. Spijtig dat we dit nu pas ontdekten maar aan de andere kant had ik nu dan wel een pak armer en dikker geweest :D! Ze hadden er echt alles (foto's) en heel veel dingen met onze Belgische chocolade, abnormaal lekker!! Na een wandeling tegen half 1 gaan slapen. Om 3u werden we allemaal wakker van het brandalarm, was dat schrikken! Het was een heel lastig en heel luid geluid en we wisten niet wat we moesten doen :D. Het huis doorzocht maar niets gevonden, wat op de knopjes gedrukt en gewacht. Een uur later was het eindelijk gestopt en zijn we terug gaan slapen.

Dinsdag 4 februari stond ons wekkertje om 7.30u. We waren allemaal zo moe!! Maar we moesten die dag gewoon in onze eigen tuin werken :D. Wat opknap werk gedaan en onze "morning tea" in onze living gehouden (was eens iets anders :D). De show van Superbowl nog eens gekeken en dan naar het Blackbutt reserve gereden. Daar konden we de koala's en kangoeroes zien. Dan zijn we thuis gaan lunchen en nadien nog naar het strand geweest. Dit was geen topper. Er was veel wind, wolken, helemaal niet meer zo warm als in de voormiddag en uiteindelijk begon het te regenen. Dan maar een filmpje gezien en een luie avond ingelast.

Woensdag hadden we een andere teamleider, Pete. Hij nam ons mee naar een olijven boerderij. We moesten de plantjes weer verzorgen en slechte planten vergiftigen. We waren vrij laat thuis maar we wilde toch nog voor onze laatste dag naar het strand gaan, een uurtje een dutje gedaan en terug naar huis gekeerd om te koken. S'avonds zijn we nog een warme chocolade melk met hazelnoot en marshmallows in de chocolaterie gaan drinken :D.

Donderdag 6 februari. Mijn laatste dag werken bij de cva, een dubbel gevoel! Het werken was genoeg geweest, maar het samenleven met de mensen mocht nog vele langer duren! We deden terug hetzelfde werk als de dag voordien, alleen waren we iets vroeger gestopt. Na het werk nog wat was gedaan, alles wat klaargelegd, foto's uitgedeeld, gegeten,.. En natuurlijk ons avontuur in Newcastle afgesloten met een dubbel dessert in de chocolaterie! Een snickers smoothie en een "Coco Monde Bliss". Dat laatste was een gecaramelisseerde koekjes toren gevuld met warme brownie, churros, aardbeien, bananen en hazelnoot praline ijs. TOP!! Naar huis 'gerold' ;) en nog ingepakt tot 1u s'nachts.