Road trip. West Coast - Santa Barbara - LA - Beverly Hills - Hollywood - Las Vegas

10 januari 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Donderdag 2 januari. Al vroeg in de ochtend ging onze wekker af, onze road trip begon vandaag!!! Met al onze bagage begonnen we onze tocht naar de luchthaven, ja we hebben gezweet, gelachen, gezucht en vooral gegeeuwd :D. Om iets na 7u kwamen we op de luchthaven, eindelijk! Na veel gezever met dezelfde naam op creditcard en rijbewijs, zaten we om 9.30u in onze auto, whiee!! We zijn richting de kust gereden om dan zo richting Los Angeles te rijden. Deze weg was adembenemend! Een hele mooie kustlijn, veel bergen en rotsen.. Onze eerste stop was aan de Monterey Harbor, een klein dorpje met een oude vissershaven, een strandje en enkele shops.. Nadien terug onze auto ingekropen om onze tocht verder te zetten met nog enkele stops om leuke foto's te trekken. Tegen 16.30u konden we genieten van een mooie zonsondergang, deze was prachtig! Ondertussen kwamen we een prachtig strandje tegen wat eigendom was van de olifant zeehonden. Er lagen er wel honderden! Ze maakten rare geluiden, vochtten met elkaar, speelden met elkaar,.. Mooi om te zien! Ik heb ook veel filmpjes maar ik krijg ze spijtig genoeg niet op mijn blog via mijn iPhone of iPad, sorry! Toen we later op de avond in Santa Barbara arriveerden konden we genieten van de mooie verlichtte winkelstraat, pier en zeedijk. Omdat we zo moe waren van de lange rit, zochten we een hostel en zijn we gaan slapen.

Vrijdag weer vroeg opgestaan want we moesten heel veel doen in deze 5 dagen! We hebben nog een beetje gewandeld in Santa Barbara, maar eigenlijk was het tijdens de avond vele mooier. Daarna hebben we onze tocht langs de kust verder gezet naar Los Angeles (Ondertussen ook maar eens op mijn bril gaan zitten, ik ben echt niet gemaakt om een bril te hebben :D) en zijn we eerst naar de Santa Monica Pier gereden. Er was veel mist in de voormiddag en we waren een beetje teleurgesteld. Maar geduldigheid wordt beloond ;), het zonnetje kwam erdoor! We hebben de Pier bezocht, er iets gegeten, wat foto's getrokken en dan onze tocht te voet verder gezet langs het strand. Het was echt zoals in de films. Meisjes op rollerskates in een short en kort topje, massa's surfers en heel veel sporters. Er werden zelfs bepaalde delen van het strand gebruikt voor gymnastiek-, kracht- en fitnesstoestellen. Ook al was het niet echt warm, het krioelde er van het volk. Uiteindelijk kwamen we in Venice Beach terecht. Er waren heel veel lokale winkeltjes en heel veel toeristen. Je zag dat dit de plaats was waar alle jongeren samenkomen. Venice Beach heeft ook een "kanalen"wijk, heel mooi om te zien. 5 straatjes waar kleine kanaaltjes lopen en waar de bewoners gebruik maken van bootjes om elkaar te bezoeken ofzo :D. Nadien hebben we de bus terug naar de Pier genomen om daar het stadje nog een beetje te verkennen. De mist kwam weer opdagen en het werd heel erg fris. Na Santa Monica zijn we richting centrum gereden waar we door Rodeo Drive (bekende winkelstraat waar de Hollywoodsterren winkelen) zijn gereden, het was ook de buurt van Beverly Hills. Hier was niet zoveel te zien aangezien het al donker was dus reden we verder naar de Farmer's Market. Deze was geweldig, je kan het vergelijken met Maasmechelen Village of Roermond Outlet. Er waren heel veel winkels, maar het marktje met allemaal lekkernijen maakte het zo speciaal. Heel gezellig, klein, internationale sfeer,.. Nadien zijn we nog naar het museum LACMA met alle lantaarns gereden en Paramount Pictures. Om onze avond af te sluiten zijn we nog langs de bekende Hollywood Drive gereden, waar de Walk of Fame zich bevond, theaters, winkelcentra en zoveel meer! S'avonds weer naar een hostel gezocht, we moesten apart slapen aangezien de hostel bomvol zat.. Was eens iets anders :p.

Zaterdag was het Camila haar verjaardag. Haar vriendje had mij in San Francisco een cadeautje gestuurd, tijdens het ontbijt was het dus pakjestijd!! In de voormiddag zijn we dan terug richting Beverly Hills gereden en zijn we eens een kijkje gaan nemen bij Astrid Bryan, haha (kon ik toch ni laten zeker :D)! Daarna nog wat door de straten gereden en weggedroomd bij de mooie, grote villa's! Ook Rodeo Drive hebben we nog eens gedaan, bekende zijn we helaas niet tegengekomen. In de namiddag zijn we dan opzoek gegaan naar het bekende Hollywood teken! Na eventjes zoeken, bergen beklommen te hebben, in verkeerde parken geweest te zijn hadden we eindelijk de goede plaats gevonden! We stonden zo dicht en het was zo "mooi"!! Nadien zijn we nog vlug langs Warner Brothers Studios gereden want het werd al donker. S'avonds zijn we nog richting Las Vegas gereden... We kwamen een hele grote winkel van Pro bass tegen, daar hebben we onszelf een petje gekocht ;). Toen we Las Vegas binnenreden konden we onze ogen niet geloven, wauw! Alles was ZO groot en er waren zoveel lichtjes en wauw, echt zot mooi! Tegen 23u kwamen we in onze Travelodge aan, echt één zoals in de films (waar moorden worden gepleegd enzo, haha :D). We konden het toch niet laten om nog vlug een toertje te doen met de auto door de bekende casino, hotel en shopping street :p. We waren echt onder de indruk!

Zondag hebben we een beetje uitgeslapen, we hadden het nodig en we hadden het beste bed ooit dus :D! Gedurende de dag hebben we heel de straat afgewandeld, casino's bezocht, geshopt,.. We zijn ook naar de coca-cola shop geweest daar hebben we 16 verschillende drankjes van coca-cola gedronken van over de hele wereld! 8 waren goed en de andere 8 minder of echt slecht, haha :D! De straat liep ook vol met jongens en meisjes die zich verkleed hadden in bekende figuren of gewoon in Las Vegas stijl! Dan kwamen we aan het Bellagio, deze was kleiner dan ik dacht. Maar wel de moeite natuurlijk en heel chic. We hebben genoten van het fontein spektakel (dag en nacht), het was echt de moeite! Na de straat zijn we naar de Little White Wedding Chapel gereden, deze was zo schattig en inderdaad ook heel klein :D. Daar vonden we ook het Downtown Las Vegas teken. Toen werd het al donker en zijn we de straat opnieuw door gewandeld om het zo ook eens te kunnen bewonderen!! Echt waar, voor mij was Las Vegas het beste tot nu toe! We hebben proberen te gokken, maar dat bleek niets voor ons te zijn :D. Bij het shoppen kregen we waar voor ons geld, haha :D! Weer laat in de avond terug naar ons verblijf gewandeld, gegeten, alles ingepakt en in ons bedje gekropen.

Maandag, 5.15u ging ons wekkertje. Het zat erop, we moesten terug naar San Francisco :(! Deze keer zijn we gewoon via de autosnelweg gereden, dit was vele sneller. We konden genieten van de mooie zonsopgang in het Grand Canyon gebergte, wauw! Het was een rit van 8u en aangezien we niets meer hadden om naar uit te kijken, was het een beetje saai :D! Om 14u zijn we aangekomen in San Francisco, vlug mijn bagage afgezet aan de residentie en terug ingecheckt. Nadien zijn we nog met de auto over de Golden Gate Bridge gereden (was niet echt de bedoeling, maar we waren een afslag vergeten te nemen net voor de brug, haha). Nog vlug langs Baker Beach gereden, waar je van op het strand ook de brug kan zien. En dan.... Jep onze tijd zat erop. We moesten onze auto terug gaan inleveren en dat betekende ook dat we afscheid van elkaar moesten nemen, want Camila had haar vlucht terug naar Colombia! Het afscheid was niet gemakkelijk aangezien we een hele maand constant, elke dag bij elkaar waren. Maar hopelijk gaan we elkaar nog terug zien :p. S'avonds ben ik dan terug naar de residentie gegaan en alles beginnen te herpakken.. Veel heb ik niet gedaan want het was een lange dag geweest ;).

Dinsdag 7 januari. Mijn allerlaatste dag in San Francisco! Alles nog gewassen, ingepakt en de rest van de dag doorgebracht in de "living" van de residentie. Om 16.30u kwamen ze me oppikken om me naar de luchthaven te brengen. Daar ben ik dan ook te weten gekomen dat ik 2 zakken mocht inchecken en 2 handbagages mocht hebben, haha. Handig, dan moet ik niet meer op mijn kilo's letten :D! Om 20.15u was mijn vlucht naar LA, jep daar waren we weer :D! Om 24u had ik dan mijn aansluiting naar Sydney, een vlucht van 15u, ik zag er heel erg tegenop!!

Woensdag 8 januari 2014 - Sorry, deze dag bestond ik niet :D.