De voorbije week en vooral hellingen :D!

16 december 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Donderdag in de voormiddag weer naar de Embassy gegaan. Die dag heb ik ook voor de eerste keer met heel de familie proberen te Skypen/FaceTimen. Het uurverschil van 9u is echt niet handig!! In de namiddag zijn we dan gaan schaatsen op Union Square. We hebben goed gelachen, voor de Braziliaanse en Colombiaanse meisjes was het niet zo vanzelfsprekend :D! S'avonds was er een "Drag Queens on ice show" niet echt zo spectaculair, maar de aanwezigheid van het ijshockey team "San Francisco Bulls" maakte heel de avond goed ;)!!

Vrijdag in de voormiddag weer naar de Embassy, de eerste week zit er al op! De tijd vliegt als je het naar je zin hebt... De lunch hebben we die dag op het strand gedaan, zo zalig! Genieten, het zonnetje, surfers, lekker eten en leuk gezelschap.. Echt een top namiddag! Daarna terug gekeerd naar het centrum en er nog iets gaan drinken. S'avonds hebben Camila en ik nog heel wat sites zitten doorzoeken om een goede NYE party te vinden..

Zaterdagochtend zijn we naar de ferrybuilding geweest. Alle "boeren" komen dan met hun boten naar hier om er hun producten te "showen" en te verkopen. Het was heel gezellig, super leuke sfeer en we hebben er lekkere dingen mogen proeven! We konden er ook de mooie Bay Bridge bewonderen, het zonnetje maakte alles nog mooier natuurlijk. Nadien zijn we naar Union Square gewandeld want het was Santa Con! Omg zoiets heb ik echt nog nooit in mijn leven gezien! Iedereen was verkleed als kerstman/kerstvrouw, noem maar op.. Zelfs hondjes, baby's, kleine kinderen ze waren allemaal verkleed of hadden een kerstmuts op. In het midden van het plein was er iemand verkleed als dansrobot, het was 1 groot feest! We zijn dan ook maar snel een kerstmuts gaan kopen, zodat we niet TE fel zouden opvallen tussen de massa kerstmannen. Nadien begonnen ze allemaal aan een kroegentocht, daar hebben we voor gepast. Hoge tijd om nog eens te gaan shoppen dachten we :D! Dat hebben we dan ook gedaan en we hebben ons goed geamuseerd! Terug naar de Residentie en er nog laat zitten napraten met meisjes van Frankrijk, Japan, Korea,...

Triiiinnng!! Jaja zondag 8u in de ochtend. We gingen een fietstocht doen en hadden om 9u afgesproken aan de baai. Dat is dan 10u geworden want de 2 Braziliaanse meisjes vonden de baai niet :D. Uiteindelijk vertrokken om al dat moois te gaan verkennen! Eerst passeerden we "The Embarcadero" alle kleine piertjes dus. Daar hebben we het exploratorium gezien, moest je opdrachten doen om iets te verkrijgen (kijk foto met de apen in de lucht). Het TCHO  zijn we ook gepasseerd, daar konden we chocolade proeven. Pier 23 waar een leuke bar was en ook pier 33 waar zich de Ferry bevindt om het eiland Alcatraz te bezoeken. Daar hebben we tickets gekocht voor volgende week zondag ;). Uiteindelijk kwamen we aan de bekende Pier 39, deze was zo mooi! Er was een kleine haven, een Hard Rock Café, vele kleine restaurantjes, cafétjes, kraampjes, winkels,.. En ook een mooie, grote kerstboom :D! Beetje rondgewandeld en dan onze tocht verder gezet richting Fisherman's Warf/Fishermen's Grotto. Op deze plaats stonden ontelbare viskraampjes en was ook weer een leuke omgeving. Dan begon onze (niet beseffende helse) tocht richting Golden Gate Bridge. We passeerden het National Maritime Museum, Fort Mason, Marina Boulevard, Golden Gate National Recreation Area,.. En dit met een helling, helling, daling, helling, helling en nog eens een helling, omg! Het was een zware, maar zeer mooie tocht. We hebben veel foto's getrokken en toen kwamen we eiiiiindelijk aan de brug, adembenemend was het! We hebben ze ook overgestoken (natuurlijk met wind op kop), want we wilden heel graag Sausalito bezoeken. Hier zouden we een rijke buurt te zien krijgen. Wat wij vooral gezien hebben zijn HEEL VEEL hellingen, dalingen, hellingen, een beetje rijkdom en terug een helling. Het was er niet zo groot, wel gezellig en een paar mooie huizen.. Dan zijn we maar (helemaal) terug naar de brug gereden om hem terug (maar nu wel met wind in de rug, zalig!) over te steken. Dan zijn we langs Baker beach zo naar het Golden Gate Park gereden.. Tijdens deze tocht zijn we echt pas de "rijke buurt" gepasseerd! Zo'n mooie, grote huizen. Wauw! Maar ook daar waren natuurlijk die o zo leuke hellingen! We waren op, we konden gewoon niet meer, onze poep deed zoveel pijn, niet normaal. Na 7u en 35 km hebben we de fietsen terug ingeleverd, we konden werkelijk geen fiets meer zien en een helling/heuvel/berg al helemaal niet meer!! We zijn een restaurantje gaan zoeken en een Starbucks en nadien terug naar de Residentie gegaan. Camila en ik zijn onze was gaan doen en ondertussen heb ik nog wat aan mijn blog gewerkt in het waskot :D (ja mama ik ben er toch mee bezig hoor, overal waar ik kan ;)!). Nog een beetje mijn Engels nagekeken want we hadden maandag test, spannend :D!

Gisteren opgestaan met een beetje rugpijn, veel poeppijn, maar een vele minder moe gevoel, eindelijk! Op naar de Embassy voor de test, 93% dat hebben we weer goed gedaan :D. Het was een hele warme dag, tot 22 graden dus zijn Camila en ik naar Chinatown getrokken, niet echt spectaculair maar dat hebben we dan ook maar eens gezien :D! We zijn ook nog verder naar North beach, The Coit Tower en Washington Square gewandeld. Onze billen, benen en voetjes doen hier nogal km's en hellingen :o! We zijn vele mooie dingen tegengekomen (kijk foto's). Nadien terug naar de residentie gewandeld langs onze straat (Sutter Street), aangezien we de bus naar school nemen hadden we dit nog nooit gedaan :D. Eigenlijk een super mooie straat met leuke restaurantjes, bars, winkeltjes.. Gegeten en om 21u met alle studenten van de Embassy die in de residentie wonen afgesproken om samen iets te drinken. Bedjes tijd!!

Doeii xxxx