Yosemite, oudjaar, nieuwjaar!

1 januari 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Zondag moesten we om 6u opstaan want we gingen een daguitstap maken naar het Yosemite National Park! Het was zo vroeg, maar we moesten nog 4u rijden. Toen we de Bay Bridge over reden konden we genieten van de zonsopgang, heel mooi om te zien! Toen was het een kleine 2u autosnelweg dus konden we een dutje doen ;). Voor we het park in konden rijden moesten we het platteland doorkruisen waar alle amandel boerderijen en vele cowboys zich bevonden. We passeerden kleine dorpjes, zoals je altijd in de films ziet. Echt de moeite!! Daarna begonnen we aan de beklimming van Yosemite, prachtig was het! Sneeuw, zon, de rotsen, de natuur,.. het was waanzinnig mooi! En jep op sommige plaatsen lag er sneeuw, eindelijk! Mijn eerste en enigste sneeuw dat ik ga zien denk ik :). We hebben zoveel mogelijk proberen te doen, maar je kan er wel een week verblijven! Wij hadden spijtig genoeg maar 1 dag :(. We hebben voornamelijk Yosemite Valley gedaan waar we Half Dome, El Capitan, Yosemite Falls, The mirror Lake en nog zoveel meer konden bewonderen! Het was top en echt de moeite. Daarna zijn we terug richting de stad gereden.

Maandag was het weer vroeg ochtend, op naar de Embassy! We hadden weer test, een makkie :D! In de namiddag hebben we een poging gedaan om naar het bedrijf van Google en Microsoft te wandelen, haha! Iets verder dan we dachten, hebben we ons plan maar veranderd en hebben we onszelf getrakteerd op een heerlijk ijsje ;). Heb me ook de "gouden" iPhone 5s aangeschaft, eindelijk! S'avonds weer een filmpje gekeken.

Dinsdag 31 december, laatste dag van het jaar en laatste dag in de Embassy!! Ja het was heel raar om te beseffen dat ze in België al oudejaarsavond aan het vieren waren en dat ik nog op school zat in San Francisco :D. S'middags kregen we ons certificaat van de Embassy, "afgestudeerd" haha!! Ook van Juliana kregen we een cadeautje. Haar vriend was op bezoek vanuit Brazilië en had ons een paar Havanianas meegebracht, top cadeau! In de namiddag hebben we onszelf (Camila, Ana, Juliana&vriend, ik) getrakteerd op een geweldige lunch in The Cheesecake Factory, we hadden zoveel gegeten dat we onze cheesecake mee naar huis moesten nemen :D. Voor we de bus namen heb ik me nog vlug een laatste nieuwjaarscadeau gekocht, New Balance shoes zijn in de pocket :D! Het was echt een rare dag, om 15u was het in België al 2014 en hier moest alles nog beginnen! S'avonds zijn we tot 23u in de residentie gebleven met vrienden, muziek en drank. Nadien hebben we de bus naar de Ferry Building genomen om naar het vuurwerk te gaan kijken. Het was heel mooi en heel speciaal. Palmbomen, 15 graden, een massa mensen en vuurwerk! We hebben flesjes gekraakt, wat hier dus normaal verboden is! Nadien zijn we met heel de hoop terug richting centrum gewandeld, gezongen, gedronken, gelachen, ons echt heel erg hard geamuseerd! Om 3u waren we doodop en aangezien ze om 2u stoppen met alcohol te verkopen, zijn we terug richting de residentie gegaan. Om 4u lag ik in mijn bedje, een mooi uur vind ik :p!

Happy New Year!!! Om 10u mijn wekkertje gezet want ik kon toch niet mijn geweldig familietje in de steek laten tijdens het nieuwjaarsfeestje ;). Eventjes verrassen met kleine cadeautjes en een brief, ze kunnen zien lachen,.. Mijne nieuwjaar kon/kan niet meer stuk! Als ontbijt heb ik dan maar die lekkere cheesecake opgegeten, super! In de namiddag zijn we Katherine gaan helpen met de verhuis naar een andere kamer, omg! Zoveel spullen, kleren en ook wel rommel.. Wauw! Later hebben we onze kleren gaan wassen, gedoucht, gegeten en ingepakt! Jaja het is zover, morgen beginnen we aan onze kleine "roadtrip"! Toch wel raar om te vertrekken, maar ook weer benieuwd naar wat er gaat komen ;)! Spannend. Slaapwel xxx

1. Lies:
    6 januari 2014
    Amai echt jaloers ze! Tis daar kei mooi! Kijk uit naar de foto's van vegas en binnenkort naar die van Australië ;-) geniet er nog van xxx