Sydney.

19 februari 2014 - Sydney, Australië

Woensdag 12 februari was de dag dat ik weer in Sydney aankwam. Me wat opgefrist na de lange busrit en dan de trein naar Featherdale Wildlife Park genomen. Florian zat al op de trein, hij kwam van Collaroy waar hij in een huis van vrienden verbleef. Om 9u kwamen we in het park aan en het was er zo mooi! De kangoeroes en de walibis liepen er gewoon los rond. Ze kwamen uit je hand eten en lieten met alle gemak foto's trekken. Een klein gevechtje tussen 2 walibis hebben we ook meegemaakt. We hebben ook de koala's kunnen voederen en aaien. Deze vind ik wel niet zo mooi van dichtbij :D. Een krokodil dat ze aan het voederen waren, heel veel vogels, emu's, mombats, reptielen,... en nog zoveel meer! Na 2u hadden we alles gezien, het was niet echt heel groot. Dan zijn we eerst terug naar Sydney gereisd om dan met de bus naar Collaroy te rijden, hiervoor moesten we de Harbor Bridge oversteken. 3 Braziliaanse jongens (Paulo, André en Daniel) die in de voormiddag naar school gaan en in de namiddag werken ontvingen mij met open armen. Ik mocht 4 nachten in hun huis (dat recht tegenover het strand lag) blijven slapen, top :D! In de namiddag zijn we dan nog wat gaan zwemmen en rusten. S'avonds een filmpje gezien en gaan slapen.

Donderdag zijn we naar Manly Beach geweest, hier verblijven heel veel jongeren (vooral Franse, Duitsers en Zwitsers). Er zijn heel veel scholen die de mogelijkheid bieden Engels te leren. We hebben een verkorte versie van de Manly Scenic Walkway gedaan. Langs het strand van Manly naar Shelly Beach gewandeld waar ze ook weer zeezwembadjes hadden aangemaakt. Dan de natuur en de hoogte ingetrokken. Er waren enkele heuvels en rotsen die je kon beklimmen waar je dan aan de top een mooi uitzicht kreeg over de kustlijn. Nog een heel stuk door de bossen gewandeld om zo terug naar het strand van Manly te gaan. Daar was een festival aan de gang Aussie Open, denk ik :D. Er waren surfwedstrijden, optredens van muziek groepjes en andere randactiviteiten. Tegen 5u zijn we doorgegaan en kwamen we onderwegen naar de winkel andere jongens tegen die bij Florian in de klas hadden gezeten. Er was die avond een feestje in het huis waar ik verbleef. Er was iemand jarig van hun vrienden en deed zijn "feestje/BBQ" daar. Toen we thuiskwamen waren al enkele mensen aanwezig. Vlug gedoucht en dan de mensen wat gaan leren kennen (grotendeels Zwitsers en Brazilianen). Als specialiteit op de BBQ hadden ze kippenhartjes op een satéstokje, was niet slecht moet ik zeggen! Aangezien het al om 18u begon was om 1u mijn pijp uit. (Zinnetje van de avond: "Oh from Belgium! Tomorrowland!!")

Vrijdag zijn we tegen de middag naar Sydney gegaan. Het Opera House, The Rocks, de  Harbour Bridge, alle kleine luxe haventjes, de Darling Harbour, Paddy's Market, Chinatown,.. Alles is aan bod gekomen, en we hadden weer een goede wandeling gedaan. Om terug naar Collaroy te gaan hebben we deze keer de Ferry genomen ipv de bus. We kregen een mooi zicht over alle verschillende baaien (beetje koud wel :D). Aangekomen in Manly hebben we daar nog een beetje rondgewandeld en dan de bus naar huis genomen. Een rustige en luie avond gehouden.

Zaterdag 15 februari was het heel slecht weer in de voormiddag. Toen het stopte met regenen rond 14u zijn we nog naar Palm Beach geweest waar ze ook 'Home and away' opnemen. Het was natuurlijk niet echt top door het weer, maar we hebben er vooral hele grote villa's gezien, rijke bewoners en een hele toffe taco bar! In deze bar werkte de 3 Brazilianen waar ik bij in het huis woon. We hebben er heel goed gegeten. De bus terug naar huis genomen en beetje bij beetje beginnen in te pakken. Zondagochtend moest ik om 6u de bus naar de luchthaven nemen dus.. :)