Alcatraz.

24 december 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Zaterdag lui zijn, lui lui zijn, lui lui lui zijn! Om 13:45u besliste we dan toch maar naar buiten te gaan, het was veel te goed weer om binnen te zitten. Met volle moed vertrokken want we zouden 2 dingen gaan bezichtigen. Toen we in het centrum kwamen veranderde we van mening en zijn we weer op shoppen overgeschakeld :D. Ross is echt een top winkel. Ik heb er ook schoenen met de maat 55 gezien, omg! Nadien terug naar de residentie, gegeten en gewoon lui gewezen :D.

Zondag, zalig lang kunnen slapen! Rustig ontbeten en om 10.45u moesten we op Pier 33 zijn want we gingen het gevangenen eiland Alcatraz bezoeken! Natuurlijk was dat bij ons 11u geworden en waren we net op tijd, haha. De bussen wilden niet echt meewerken en misschien hadden we ook iets te lang ontbeten :D, woeps! Maar we zaten op de boot! Tijdens de boottocht konden we genieten van de Golden Gate Bridge, de Bay Bridge, het eiland Alcatraz en ook de Bay waarvan we zijn vertrokken... Toen we op het eiland aankwamen kregen we alle vrijheid om het te gaan verkennen. Eerst zijn we in het theater een korte film gaan bekijken dat ons een beetje meer vertelde over het verleden tot heden van Alcatraz.  Daarna zijn we wat van het verleden gaan opsnuiven in de verschillende kamers die ze speciaal hadden ingericht. Deze kamers leiden ons ook terug naar buiten, waar we konden genieten van prachtige uitzichten. Daarna zijn we de audio tour gaan doen in de gevangenis zelf, zeer interessant en we kregen een hele goede uitleg. Sommige cellen hadden ze ingericht en er hingen ook informatiepanelen. We kregen de "koer" te zien, waar je uitzicht had op de Golden Gate Bridge.. We kregen ook de isoleercellen, bibliotheek, bezoekersruimte, "luxe" cellen (diegene die een hele dag zon hadden in hun cel) en nog zoveel meer te zien! Buiten hebben we eventjes genoten van het lekkere warme zonnetje en dan nog wat rondgewandeld op het prachtige, rustige eiland. Tegen 15u hebben we de boot terug richting de baai genomen en zijn we gaan eten op Pier 39 in de Wipe Out Bar. Deze was zo cool, net als in de films. Halve liters als drinken, bijvullen zoveel je wilt, eten in overvloed en natuurlijk grote tv-schermen waar je American football op kon volgen! S'avonds onze was nog eens gedaan en in ons bedje gekropen.

Maandag 23 december!! Jaja we zaten alleen op de bus, de eerste keer in mijn leven dat ik les heb in de "kerstvakantie". We hadden ook weer test, zoals elke maandag. 97% yay :D. We moesten ook de presentatie over het paleis komen doen, was ook wel goed gegaan. In de namiddag zijn we nog wat gaan shoppen, Uggs zijn een feit :D! Daarna terug naar de residentie en weer heel lekker gegeten zoals elke dag! S'avonds muziek zitten beluisteren en filmpjes zitten bekijken met mijn kamergenootje!

Doeii xxx

1. Wesemael Suzy:
    26 december 2013
    Amai wat heb je toch al veel gezien he
  2. Karen:
    26 december 2013
    Ja moet wel he, maar een maandje de tijd dus.. Nu zal ik het niet wissen hoor, haha. Echt sorry :p!!! Xxx
  3. Wesemael Suzy:
    26 december 2013
    Ja ja dat zal wel deugeniet